Yenişehir Fizyoterapist

Yenişehir Fizyoterapist, bireylerdeki motor becerilerini düzenlemek, iyileştirmek, hareket kabiliyetindeki verimi arttırmak, ağrılı ve acılı durumların tedavisini gerçekleştirmek için tıbbi ve fiziksel çalışmalar yaparlar. Ayrıca kaza sonucu meydana gelen yaralanmaların rehabilite edilmesinde, hastalık ve diğer fiziksel bozukluk durumlarının iyileştirilmesini fiziksel olarak ortadan ortadan kaldırmaya veya yaşanan zorlukları azaltmaya yardımcı olurlar. Bu gibi problemleri tedavi etmenin yanı sıra oluşabilecek sağlık durumlarını önlemek için de değerlendirme yaparlar. Gerektiğinde farklı branşlardaki uzmanlarla bir araya gelerek rehabilitasyon programlarını birlikte planlarlar ve uygularlar.

Yenişehir Fizyoterapist, fiziksel olarak hareket bozukluğuna yol açan farklı yaralanmalarda, çeşitli hastalıkların tedavisinde ve yaşlılıktaki ağrı, acı ve fonksiyon bozukluklarının tedavisindeki müdahaleyi yapan tıbbi uzmanlar yine fizyoterapistlerdir. Farklı bir tıp dalındaki uzman doktorun tanısı sonrası fizyoterapiste başvurulabilir. Rehabilitasyona ve özel değerlendirme yöntemlerinden yararlanan, sağlıklı yaşam kalitesini arttırmakla görevli olan sağlık uzmanlarıdır. Yenişehir Fizyoterapist uzmanlarının birçoğu uluslararası geçerliliği olan çağdaş ve modern yöntemleri geliştirilen tedavi yaklaşımlarını benimserler. Uluslararası çalışmalarda gömrev alarak planlama ve uygulama konularında bilgi edinirken uygulama konusunda da beceri kazanırlar. Yenişehir Fizyoterapist uzmanları Nörolojik hastalıkların tedavisinde, ortopedik ve travmatik hastalıkların hemen hepsinde görev alırlar. Bu hastalıkların yanı sıra romatolojik hastalıklarda da aktif olarak rol alırlar. Kalp damar sorunları bulunan bireylerin iyileşmesinde ve sağlıklı bir yaşama kavuşmalarında çalışırlar. Sağlık kurumlarının sıra spor kurumları ve evde bireysel bakımlarda da bulunurlar.

Sağlık kurumlarında spor yaralanmaları, sakatlanmalar da acil durum durumlarda görev alırlar. Evde yoğun bakıma ihtiyaç duyan yaşlı ya da yatağa bağlı yaşayan hastaların tedavilerinde fiziksel sağlığı düzenlemek ve iyileştirmek için çalışırlar. Engelli bireylerin ihtiyaç duyduğu hareket etme ihtiyaçlarını yerine getirirken, hastanın kas ve eklemleri çeşitli tedaviler uygularlar. Tüm bunların yanı sıra; bel ve boyun fıtığı tedavisi ve kırık oluşumları sonrasındaki rehabilitasyonda, beyin kanaması sonucu oluşabilecek komplikasyonlarda da fizyoterapistlere başvurulabilir. Cinsel rahatsızlıklarda da faydalanılan fizyoterapistlere, çocuk veya yetişkinlerde görünen idrar kaçırma gibi özel durumlarda, takım sporlarında ya da bireyler sporlardaki anlık gelişen komplikasyonların tedavisinde, ağrının sebebini anlamada, tanı koymada ve ağrı, acının tedavisinde de başvurulur.

Tüm bunlara ek olarak, belli başlı bir rahatsızlığı olmaması durumunda bile sadece yaşam standartlarınızı ve kalitesini arttırmak için fizyoterapistlere başvurabilir. Hamilelik öncesi anne adaylarının egzersizlerinde, hamilelik döneminde veya sonrasındaki anne adayının egzersizlerini düzenlemek ya da sporla ilgili konularda da yine Yenişehir fizyoterapist ile çalışılabilir. Fizyoterapinin faydalarından bahsedecek olursak önemli olan uygulanan tedavi ve mevcut durumdaki hastalığın seviyesinde ve seyrine göre değişim ve gelişim gösterebilir. Fakat genel olarak fizyoterapinin başlıca faydalarını şu şekilde sıralamakta fayda vardır;
•    Gün içerisindeki hareketlerde ve bu hareketlerin aktif olarak sağlıklı bir şekilde artışını sağlar
•    Mevcut bulunan ağrılarda ve acılarda azalma sağlanırken, ağrı kesici olarak kullanılan ilaçların kullanımını azaltmak
•    Ameliyata olan gereksinimi erteleyebilir veya ortadan kaldırabilir
•    Ameliyat sonrasındaki aktif ve sağlıklı yaşama dönülmesi
•    Kaza sonrası yaralanmalardan sonraki tedavi süresini kısaltma
•    İnme gibi ani rahatsızlıkların, kaza sonucu oluşan beyin hasarı veya omurilik yaralanmalarına bağlı olarak ortaya çıkan felç durumunun tedavisinde aktif yaşama entegre olmayı kolaylaştırma
•    Denge problemlerinin tedavisi ve kuvvetlendirilmesiyle düşmelerin en aza indirilmesi veya ortadan kaldırılmasını sağlar
•    Yaşa bağlı olarak ortaya çıkan kas erimesi ve eklem problemlerini azaltılması

Fizyoterapistler bireylerin ihtiyaçlarına uygun özel bir tedavi planlarlar. Bu nedenle tedavi süreci ve düzenlenen seans sayısı bireyden bireye farklılık gösterir. Günlük tedavi süresi 30- 60 dakika arasında değişir.