Diyarbakır Fizyoterapi nedir

Diyarbakır Fizyoterapi nedir sorusuna verilecek yanıtlardan biri de günümüzde sıkça başvurulan fizik tedavi ve rehabilitasyonun yanı sıra herhangi bir hastalık ya da sorun bulunmasa da genel olarak hareket ya da işlevsel yetilerin iyileştirilmesi ve geliştirilmesini sağlayan bir rehabilitasyon çeşididir. Fiziksel hareketlerini yerine getiremeyen hastaların tedavi sürecinde fiziksel olarak müdahale eden veya egzersiz destek sağlayan tıbbi bir uzmanlık dalıdır. Kas ve hareket problemlerinin süresinin daha kısa ve hızlı olmasını sağlamak için özel olarak hazırlanan rehabilitasyon programlarıyla birlikte genellikle hastaların sürece aktif olarak katılımları gerekir. Diyarbakır Fizyoterapi nedir uygulamaları ilk başta beyin hasarı ve felç için tercih edilse de spor kazaları sonucu oluşan yaralanmalarda, kronik ağrıların rehabilite edilmesinde de tercih edilir.

Diyarbakır Fizyoterapi nedir hareket ya da denge problemi olan bireylere aktif bir şekilde uygulanarak sorunu önlemenin yanı sıra sorunu tedavi de eder. Ortopedik sorunlarından bazıları olan bel ve sırt ağrısı, duruş problemleri, kas ve iskelet sistemi ağrıları ve problemleri, ameliyat sonrasındaki rehabilitasyon sürecindeki tedavide de fizyoterapi uygulanır. Nörolojik sorunlara sahip olan bireylerin; beyin hasarı, felçli hal ve omurilik yaralanmalarının yanı sıra sinir sisteminin bozukluğu veya Parkinson hastalığının tedavisinde de sıkça fizyoterapiye başvurulur. Diyabet ve vasküler sorunları olan bireylerdeki bacaklar ve ayaklardaki hissizleşme sorununun yaşanması sebebiyle bu hissizleşmeyi önlemek amacıyla fizyoterapistlerin yardımıyla bu gibi problemlere uygun, özel bir şekilde hazırlanan bakımlar ve eğitimler uygulanır.

Günümüzde pek çok fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemleri bulunur. Her hastanın ihtiyacına göre düzenlenen bu yöntemler sonucunda hasta bireyler aktif yaşamlarına ruhsal ve fiziksel olarak dönebilirler. Bu uygulamalar genellikle 30- 60 dakika değişen seanslar şeklinde düzenlenir. Egzersiz yöntemiyle birlikte kas ve iskelet sisteminin güçlendirilmesi amaçlanır. Felç durumu olan hastaların hareket ettirilmemesi gereken uzuvlarının hareket etme kabiliyetlerinin arttırılması, kırık uzuvlar için olan alçı uygulamaları sonrasındaki sinirsel ya da kas hastalıklarındaki gelişmiş olan bu yöntemle kas dokusu kuvvetlendirmede tercih edilir.

Termoterapi, ısı yardımıyla yapılan tedavi anlamına gelir. Fizik tedavi uygulamaları aşamasındaki yöntemlerden birisidir. Ağrılı ve acılı bölgelerdeki yüzeysel ya da derin ısı uygulaması; termal paket, sıcak su, yüksek frekanstaki elektrik akımı, kızılötesi ışınlar ya da parafin banyosu kullanılarak temelde dokuların ısıtılmasına dayanır. Isının dokulardaki ağrı giderici, ödem sökücü, kan akışını arttırıcı etkilerinin yanı sıra kollagen yapımının arttırması gibi etkileri de bulunur.

Manuel terapi yöntemi, Hipokrat'tan bu yana uygulanan ve masajla benzer özellikler taşıyan bir yöntemdir. Bir alet, ısı ya da ışın kaynağından faydalanılmadan ellerle uygulanan bir tedavi şeklidir. Bu yöntem temelde kas ve eklem ağrılarını azaltmak, kas spazmını önlemek için uygulanır.

Elektroterapi ise alçak ya da duruma uygun olarak yüksek voltajlı elektrik akımı kullanılarak, ağrıyı engellemek için bu yöntem kullanılır. Sinir hasarları gelişmiş dokulara elektrik akımıyla sinir iyileşmesinin uyarılması kullanım alanlarında da tercih edilir.

Bu yöntemlerin yanı sıra mekanoterapi, fototerapi ve hidroterapiden de zaman zaman yararlanılır.

Fizyoterapinin birçok faydası bulunur. Bu faydalar aşağıdaki gibidir;

• Fizyoterapi, günlük hayattaki aktif katılımlar açısından kişilere pek çok fayda sağlar ve bu faydaların başında da hareket bozuklukları yer alır.
  • Kan dolaşımının yanı sıra hareket bozukluğunun bir sonucu olan uyuşma, ağrı veya güçsüzlük hissini azaltılmasında yararlanılır.
  • İlaç kullanımının ya da ameliyatların tedavi etmekte yetersiz kaldığı durumlarda da bireyin sağlığına kavuşmasına olanak tanır.
  • Hastalıkların kronik bir duruma gelmesini engeller.