Sur Ergoterapi Nedir

Sur Ergoterapi Nedir sorusunun yanıtına ayrıntılı bir şekilde bakmakta fayda vardır. Ergoterapi, aktivitelerle bazı sorun ve problem yaşayan bireylerin sağlığını, refahını ve sosyalleşmelerini geliştiren tıbbi terapi yöntemi dalıdır. Sur Ergoterapi Nedir Ergoterapinin amacı, sorun ve problemleri olan bireylerin günlük yaşamdaki aktivitelerinde aktif ve özgür bir şekilde rol almalarını sağlamaktır. Ergoterapide bütüncül yaklaşım oldukça önemlidir. Bireylerin aktif katılımını etkileyen faktörler; fiziksel, sosyal ve çevresel olabilir. Ergoterapi uzmanları da bu faktörleri değerlendirerek ortadan kaldırılmasını ya da azaltılmasını sağlar.

Ergoterapiyi kimler tercih edebilir?
•    Duyu bütünleme bozukluğu olan bireyler
•    Dikkat bozukluğu ve Hiperaktiviteye sahip olan bireyler
•    Serebral palsinin görüldüğü bireyler
•    Down Sendromlu çocuklar
•    Gelişimsel kordinasyon problemi olan bireyler
•    Kas Hastalıkları ve ortopedik yaralanmaları olan bireyler
•    Denge ve postür problemleri görülen hastalar
•    Otizm spektrum bozukluğu teşhisi konulan bireyler
•    Görsel işlemleme sorunları yaşayan bireyler
•    Zekâ geriliği ya da özel öğrenme güçlüğü çeken bireyler
•    Disleksili olan bireyler
•    Yazma bozukluğu ve el becerisi sorunları olan bireyler
•    Nöro-gelişimsel bozukları olan bireyler
•    Büyüme ve gelişim geriliği olan çocuklar
•    Oyun ve sosyalleşmede problemleri yaşayan çocuklar
•    Öz bakım beceri sorunları olanlar

Özel çocuklarda mümkün olan performansı sağlayabilmek için özel olarak planlanan kişiselleştirilmiş bir program uygulanır. Sur Ergoterapi Nedir Ergoterapi seanslarında yaklaşımlar çocuğun ihtiyaçlarına ve performansına göre değişkenlik gösterir. Bu yaklaşımlardan bazıları;  kendine bakım aktiviteleri, eğitim becerilerin geliştirilmesi, sosyal iletişim becerilerin kazandırılması ve geliştirilmesi, duyusal bütünlemelerine müdahalede bulunulması, fiziksel gelişimin terapiyle desteklenmesi gibi çalışmaları kapsar. Bu yaklaşımların tümü klinik gözlemin yanı sıra uygulanan testler yoluyla planlanır ve uygulanır.

Ergoterapist kimdir sorunun yanıtı, üniversitelerin Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde 4 yıllık Ergoterapi bölümünden mezun olup aktif iş hayatında görev alan tıbbi personellere verilen unvandır. Ergoterapistler bu 4 yıl boyunca temel sağlık dersleriyle birlikte; kognitif ve el rehabilitasyonu, psikiyatrik, nörolojik, pediatrik ve toplum temelli rehabilitasyonlar, duyu bütünleme terapisi, ergonomi, sanat, dans ve hareket, müzik terapisi gibi birçok eğitim alırlar. Bu eğitimleri de mezun olmadan önce profesyonel alanlarda uygulamaya başlarlar. Sanat yoluyla bireyler sorunlarını, problemlerini, duygularını ve düşüncelerini kolaylıkla ifade ederler. Ergoterapi müdahalelerinde sanatsal yöntemlere sıkça başvurulur. Günümüzde özellikle geriatri ve psikiyatri alanlarında sıklıkla tercih edilen bir yöntemdir.

Ergoterapistler, sosyal katılımı kısıtlanmış ya da engellenmiş olan özel eğitim grupları, sokak çocukları, gelişimsel gecikmeler yaşan bireyler, alkol ve madde bağımlılığı olan yetişkinler, şiddet mağduru kadınlar gibi azınlık grupların yanı sıra bakıma ve özel eğitime ihtiyacı olan yaşlılarla birlikte çalışabilirler.
Çocuğun terapi seansında dâhil olduğu tüm aktiviteler bir amaca yöneliktir. Tırmanma, zıplama ya da dengede durma gibi aktivitelerle birlikte çocuğun postüral kontrol ve aynı zamanda kuvvet gelişimine etki edilmektedir.

Otizm, Serebral palsi, zihinsel gerilik gibi çeşitli problem ve bozukluklarda, birçok aktivite eğitiminin yanı sıra ve duyu bütünlüğü tedavisiyle birlikte çok yönlü gelişimin ve topluma aktif katılımının artırılması sağlanır. Örneğin, otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda toplumsal faaliyetlere aktif katılım ve eğitim becerilerinin geliştirilmesi için duygusal ve davranışsal, ince ya da kaba motor gelişimlerini destekleyici yaklaşımlarda bulunulur. Sur Ergoterapi Nedir Ergoterapi yaklaşımlarında otizmli çocuklarla aktif olarak çalışılır. Otizmli bireylerin aktif yaşam kalitelerini arttırmanın yanı sıra yaşıtlarıyla olan iletişimlerini sağlıklı hale getirmek gibi amaçlarla çalışan uzmanlar bu sürece başlamadan önce çocuğu ya da bireyi bütünsel olarak incelerler, tanı koyarlar ve farklı alanlarla çalışmalara başlarlar. Bu çalışmalar ve çalışma süreleri bireyden bireye farklılık gösterir.