Fizik Tedavi

Fizik Tedavi; kas ve kas işlevleri için sıkça başvurulan tedavi biçimlerinden birisidir. Uzun yıllardır var olan Fizik Tedavi, kaslardaki işlevsizlik ve vücudun engelli olarak ifade edilen kısıtlanmalarını iyileştirmek ve bireylerin hayatının akışını düzenleyebilmek için tercih edilir. Kaza veya hastalık sonrası oluşan engel ve kısıtlanma sonucu mağduriyet duyan hastalar için oldukça önemli bir tedavi sürecini kapsar. Rehabilitasyonun temelini oluşturan bu fizik tedaviden acı dindirme, yaralanma sonrası için tedavi amaçlı da yararlanılır. Sakatlık ya da yaralanmalar dışında yaşlılık dönemi ağrıların tedavisi için de bu tedavi biçimi tercih edilir. Günlük yaşamdaki iş yorgunluğunun bir sonucu olabilen bel ve sırt ağrıları için de sıkça tercih edilir. Fakat bu tedavi süresinde hastaların düzenli olarak programlarını takip etmeleri gerekir. 30- 60 dakika aralığında süren tedavilerin yanı sıra farklı teknikler kullanılarak ağrı ve kastaki zorlanmalar tedavi edilir. Uzun süreli bir sonuç almak için düzenli olarak gidilmesi gereken randevular aksadığında iyileşmede ya da ağrının giderilmesinde olumsuzluk oluşturur.

Skolyoz gibi omurga eğriliği için de fizik tedaviye başvurulur. Bu sayede uzman sağlık çalışanlarının omurga eğriliğinin ne derece olduğunu takip edebilirken, devam eden eğrilmelerin önüne geçebilmek için de fizik tedavi oldukça önemlidir. Skolyozun yanı sıra birçok hastalığın, engelin ve problemin de aşılmasında ya da yavaşlatılmasında fizik tedaviden faydalanılır. Spor yaralanmaları, yanık sonrası vücudun ya da o bölgenin rehabilitasyonu, doğum sırasında oluşan ya da sonradan gelişen kemik ve eklem bozukluklarını rehabilite ederek bireyin sosyal hayatında aktif rol almasına yardımcı olan bir tedavi yöntemidir.

Fizik Tedavi Uygulamaları
Hastalığın ya da engelin teşhisi konulduktan sonra bireye göre tedavi programı hazırlanır. Bu tedavi programı hastalığın ve engelin şekline ve şiddetine göre farklılaşır. En yaygın olan terapi yöntemi elektroterapidir. Bu tedavide vücuda verilen, uzmanlar tarafından belirlenen ve uygun görülen frekanslar verilerek akut, kronik ağrı, ödem ve kas kuvvetlendirilmesinde sıkça uygulanır. Bireyin rahatsızlığından dolayı günlük yaşamındaki spor aktivitelerinde düzenlemeler yapmak isteyebilir. Bu spor aktiviteleri günlük yaşam modifikasyonları yöntemiyle, kişiye özel plan ve programlar, yine fizyoterapistler tarafından özel olarak tasarlanır. Ayrıca protes- ortes kullanan kişiler de sıklıkla fizik tedaviye başvururlar. Eksik olan uzuvların adaptasyonunda ve var olan uzuvları korumak ya da destelemek için kullanılan aparatların kullanımında da bu tedaviye gereksinim duyulur. Kas ya da fiziksel rahatsızlıkların yanı sıra metabolik rahatsızlıklar için de bu tedaviye başvurulabilir. Diyabet, osteoporoz gibi hastalıklarda doktorunuzun uygun gördüğü şekilde fizik tedaviye başvurulur.

Fizik Tedavi Uygulamalarının Oluşabilecek Riskleri Ve Yan Etkileri
Fizik Tedavi, fiziksel bir yöntem olduğundan dolayı uygulanan tedavi de fizikseldir. İskelet, kas, sinir ve kalp damar tedavilerinde de sıklıkla tercih edilir. Tedavi yöntemlerinin uygulanması sırasında lezyon ya da yara oluşturma oranı düşüktür. Fizik Tedavi, riski ve yan etkisi oldukça az olduğu uzmanlar tarafından ifade edilir. Çok nadir da olsa gözlemlenen cilt kızarıklıkları gibi problemler görülebilir. Ciltte aşırı duyarlılığın yanı sıra kan basıncındaki değişimler de fark edilebilir. Yeterli tıbbi malzeme ve uzman, işinde deneyim açısından gelişmiş tıbbi personellerle birlikte başlanan tedavide ve tedavi sürecinde çok nadir görülen teknik problemler yaşanabilir. Bu durumların görülme sıklığı ise fizik tedavi uygulanmadan önce doktorunuzla konuşarak ve detaylı bilgi verip vermemenize bağlıdır. Bu yüzden ilaç duyarlılığının veya ilaç alerjiniz varsa uygulamadan önce mutlaka doktorunuza bilgi vermeniz, tedavi kadar önemlidir.